Information til forældre om GDPR

Information til forældre om GDPR – genudsendelse fra januar 2020.

”Dit barn går i folkeskole i Horsens Kommune, og i den forbindelse behandler vi personoplysninger om dig og dit barn. Efter databeskyttelsesforordningen skal vi give dig en række oplysninger, når vi behandler personoplysninger om dig og dit barn – uanset om du selv har givet os oplysningerne, eller om oplysningerne stammer fra andre.

Skolen behandler blandt andet personoplysninger her:

- i AULA, i Min Uddannelse og i KMD Educa elev

- Digitale læremidler, som dit barn har adgang til via UNI-login

- Fotos: på skolens hjemmeside og skolens facebook, ophængning på skolen, på Horsens Kommunes hjemmeside og på sociale medier.

- I børnehaveklassen: sprogvurdering i sprogvurderingssystemet Hjernen og Hjertet.

- I overgangen mellem skole og dagtilbud, i det daglige skole-hjem samarbejde, som led i udvikling af skolens didaktiske og pædagogiske praksis og som led i tilrettelæggelse af undervisningen.

- Som led i at der bliver truffet afgørelse efter folkeskoleloven.

Du kan læse mere om Horsens Kommunes behandling af dine og dit barns personoplysninger her: https://horsens.dk/oplysningspligt#4

Disse oplysninger finder du også i Aula under nyttige links.