Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Indsatsområder

 

Indsatsområder i skoleåret 2025-2026:

Overordnet mål: Udvikling af den gode undervisning og den gode pædagogiske praksis for at skabe deltagelsesmuligheder og bedre trivsel for alle elever. 

 

Skolestyrken – et skoletrivselsprogram

Implementering af Skolestyrken for alle lærere og pædagoger på skolen til brug på alle årgange. Det er et skoletrivselsprogram, der skal styrke trivselsarbejdet på hele skolen og give et fælles sprog, en fælles tilgang og værktøjer til skolens personale.

Skolestyrken er udviklet af Maryfonden, Børns Vilkår og Red Barnet.

 

Udvikling af en motiverende og varieret undervisning for alle elever

  • Vi arbejder videre med scenariedidaktikken. Alle årgange arbejder med minimum et forløb i dette skoleåret. AI med eleverne skal indgå I forløbet.

  • AI: fælles viden om AI, muligheder og opmærksomhedspunkter. Viden om brug af AI i arbejdet med elever og i egen forberedelse. På alle årgange afprøves brug af AI med eleverne og der tales teknologiforståelse.

     

Indsats i faget matematik og dansk:

  • brugen af data fra vores evalueringsplan til planlægning af en mere differentieret undervisning i matematik og dansk. Brug af holddeling i klassen sættes mere I spil, når der 2 voksne lærer/lærer eller lærer/pædagog. Holddeling på tværs af årgangen udnyttes mere. 

  • Læse- og matematikvejledernes resurser bruges til mere co-teaching. 

  • På 3. og 7. årgang i matematik indgår vi i et forskningsprojekt med kursus og materialer til udvikling af adaptive regnestrategier. 

 

Udvikling af det didaktiske og pædagogiske sammen 

  • arbejde videre med fag og fælleskaber samt pædagogisk værtsskab (fra Rasmus Alenkær).

  • øget fokus i samarbejdet lærere og pædagoger samt lærere og lærere

     

Udvikling af skolens fritidspædagogiske miljø

  • Implimentering af ny struktur i SFO

  • Afklaring af faste traditioner i SFO